Bögrobban

Pappa har en kompis. Han heter Robban. Jag kommer ihåg första gången jag träffade honom. Det var på nyår för ungefär 4 år sedan. Rätt hastigt var det, hann bara hälsa. Sen frågade jag pappa om han var bög. Jag var nästan helt säker. Men pappa svarade att han inte var det.. Jag tvekade.

Pappa började umgås mer och mer med Robban. Jag kom att ogilla honom mer och mer. Inte för att jag misstänkte att han var bög utan för att han alltid retades med mig och hackade på mig. Ni vet, han drev med mig om sprit och så, frågade typ alltid vart jag hade vodkan och sånt. En gång när jag kom hem med en vinare innanför Fjällrävenjackan så stod han där i hallen. Jag blev väldigt nervös. Jag sprang snabbt förbi honom och pappa uppför trappan. Jag hörde honom skrika efter mig: "Vad har du innaför jackan!?" Jag svarade inte utan stängde snabbt dörren till mitt rum. När jag kom ut igen hade han gått och pappa frågade vad jag hade haft. Jag svarade bara: "ingentig".

 Den där jävla Robban.  Han skulle alltid förstöra. Jag hade nog med problem, 14 som jag var. En dag kom den dagen då jag sa ifrån. Han drev med mig som vanligt och helt plötsligt brast det. Jag skrek till honom att han var helt jävla dum i huvudet och att jag hatade honom.  Se dess har han knappt sagt ett ord till mig. Jag, pappa och pappas andra kompisar kallar honom för Bögrobban. hihi

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0