jävla youtube som tog bort ljudet på sälenfilmen.

Ska snart plugga psykologi.
Är mätt för jag åt risotto och glass nyss. En sån där god Ben&Jerrys. Maja har rätt. I 1an var vi små nätta fjortisbrudar med strumpbyxor uppe vid magen (eller inte)  som hade ett bandylag som hette Magic Chrystal, men nu har vi blivit gamla bastanta tanter. Inte lätt att vara gammal inte.

Jag säger som maja. Inget ska få förstöra den här våren! Men Maja. Det är ingen annan som kan förstöra din/min vår. Det är bara någon som kan försöka, och om det lyckas, det bestämmer du själv. Vänd andra kinden till  ta inte åt dig och skit i de som förstör. Faktist. Kan vara svårt. Men man har inte ansvar för alla andra, man har ansvar för att man själv ska må så bra som möjligt! (som en vis person sade)

Och en annan sak. Djup. Vad är egentligen djup? Jag hatar fan folk som påstår sig vara "djupa" och säger att "nej han är inte tillräckligt djup för mig", eller som tycker att samtal måste vara djupa för att det ska vara nått att ha. Hur kan man ens tro att man har makten att bestämma vem som är djup och inte? Och om man anser sig själv vara så jävla djup och så mycket bättre än alla andra så kanske man ska ta och fundera på hur man egentligen ser på världen och sig själv och om man har bra eller dålig kongruens! (hehe)
Nej människor som lyssnar på deppig alternativ musik och som sitter och skriver deppiga dikter och säger att de inte vill leva är inte djupa, de är deprimerade och bör söka hjälp.

Oj vilket djupt inlägg det blev.

Kommentarer
Postat av: maja

du är bra klok du!

2010-03-11 @ 20:19:41

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0