Hej kompisar!

Idag gick jag upp tidigt och gick på en liten arbetsintervju på Rosenborgs konditori.. Dom behövde bara extrapersonal och tyckte att ett halvår var lite väl lite. (jag tänkte ju vara här i typ ett halvår). Det skulle ju ta en vecka att lära upp mig och då var ju ett halvår alldeellees för lite, eh okej? Men vi får ser. Hon sa att lönen låg på 125 i timmen vilket inte är så bra. Man får liksom 139 i timmen på donken! Jag sökte det nyss. Vi ska gå till Skattetaten nu och försöka fixa D-nummer så att vi kan öppna bankkonto. Och kl 2 ska vi träffa dom vi ska hyra lägenheten av för att betala in depositionen och skriva på kontraktet. Och så ska vi lämna in lite CVn också. Vill nog helst jobba på butik eller som servitris.

Killarna vi bor hos är sköna. Vi gillar Morten mest. Han är rolig! Han hade bortamatch igår (han förnekar det lite halvt, men vi vet nog) Och inatt hade han hemsläp. Och imorse när vi gjorde frukost så hörde vi romantisk musik och röster från hans rum, hehe. Imorgon flyttar vi! wiho! Men idag måste vi flytta härifrån så vi ska bo hos en polsk tjej. Det blir intressant. Men det är ju alltid kul att lära känna lite folk när man inte känner nån alls liksom.

Vi har norska nummer nu också om någon skulle få för sig att ringa på det: 41078585 är mitt nummer. Och så att ni vet så kommer jag ju hem ett par dagar i oktober, närmare bestämt 11-12 oktober! Ska ju se Red Hot Chilipeppers. Så om nån är hemma då måste vi ses!

Nu ska vi dra!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0