Tillbaka till svealand

Idag tog vi gratisbussen till Storlien i Sverige och storhandlade på Coop  Extra, samt hämtade ut Zumbali och Dworek. Två riktiga lyxdrycker om ni frågar mig! Jag och Anna har börjat baka surdegsbröd också! Vi har blivit värsta tanterna sen vi flyttade hit (mer än vanligt).. Inte druckit något sen vi kom hit (nästan), bakat surdegsbröd, storhandlat (det var bara panschisar på bussen), och säkert en massa mer som anses tantigt. Inte tagit några droger eller startat upplopp eller nånting..
Jag ska provjobba på Graffi imorn iaf! Nervösssst! Har aldrig serverat förr.. Frågar Liza om tips just i denna stund.
"nåt konkret, ta det säkra före det osäkra. om du inte kan bära 3 tallrikar, gör inte det. hm, var positiv öhh (??)"

Ja, låter som ett bra tips! Vore ju hemskt pinsamt att tappa en massa tallrikar!

Och det där andra säljjobbet var ett säljjobb. Man skulle i princip sälja olika företags tjänster och produkter. Man kunde tjäna riktigt bra med pengar, men då hänger det också på att man är duktig på att sälja. Känns lite smått osäkert. Men om jag inte får något annat så får man väl testa!

Vi har en skrikande granne. Ganska ofta så hör vi en mansröst som bara skriker rakt ut. Sjukt skumt. Det låter som om det kommer snett ovanför oss. Både på natten och på dagen skriker han. Man börjar ju undra vad det är för dåre...


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0